Sponsor tytularny
Patron
Partner główny
Sponsorzy główni

Każdy dzień na wodzie jest lepszy niż dzień w biurze

Dziś wiatr był zmienny, od 3 do 12 węzłów. Warunki uczestnicy niedzielnych wyścigów Nord Cup Classic określali jako problematyczne i nieidealne. Dla wielu z nich były to pierwsze regaty w sezonie, mieli więc okazję, aby dograć się z łódką i załogą. Na wodę wyruszyli także windsurferzy w klasie Techno 293.

Zosia Maliszewska żegluje w klasie Techno 293 6.8 w klubie SKZ Ergo Hestia Sopot. Na Techno pływa już trzeci sezon.

- Jestem bardzo zadowolona ze swoich dzisiejszych startów, bo aktualnie jestem trzecia z dziewczyn. Chociaż może niektóre elementy mogłyby mi pójść lepiej, jak na przykład decyzje o zwrotach. – podsumowała swój dzisiejszy start Zosia. – Lubię Techno, ale wolę klasę Foil. Lubię pływać na silnym wietrze i płaskiej wodzie, bo fala jest często bardziej problematyczna.

Zakończyły się regaty dla jachtów morskich Nord Cup Classic 2021. Pierwsze miejsce w klasie ORC 1 zajął jachtu Happy Hour, za sterami którego stał Robert Gwóźdź.

- Zajęliśmy pierwsze miejsce przy bardzo zmiennych warunkach, które wymagały bardzo wszechstronnego przygotowania załogi i jachtu. – relacjonował Robert.- Mieliśmy kupić tę jednostkę wcześniej, ale covid popsuł nam plany i straciliśmy pół poprzedniego sezonu. Pływamy w składzie, w którym wcześniej żeglowaliśmy na Smoke, więc ekipa zna się od kilku lat. Natomiast łódka wymaga precyzyjnego tuningu i prowadzenia. W zeszłym roku poznawaliśmy ją i dopiero teraz próbujemy dograć się na tyle, żeby zmieścić się w drugiej-trzeciej dziesiątce na świecie.

Załoga ma zamiar jechać na Mistrzostwa Świata ORC do Tallina. Start w LOTOS Nord Cup Gdańsk był dla nich przygotowaniem do estońskich regat, ale także spotkaniem z dobrze znanymi rywalami i przyjaciółmi zarówno na wodzie jak i poza nią.

Także dla jachtu Konsal, który wczoraj wygrał wyścig o Bursztynowy Puchar Neptuna, a w Nord Cup Classic zajął 2 miejsce w klasie ORC 2, to były pierwsze regaty w tym sezonie.

- Warunki nie były idealne, bo wiatru było trochę za mało. Z chwili na chwilę poznawaliśmy jacht coraz lepiej, zrobiliśmy duże postępy i daje nam to optymistyczną perspektywę na kolejne starty w tym sezonie. - opowiadał żeglujący w tych regatach w teamie Konsala Karol Jabłoński – A Górki Zachodnie to taka moja druga ojczyzna, tutaj studiowałem i byłem w kadrze PZŻ, wypływałem tu mnóstwo godzin i mam świetne wspomnienia. Dziś też żeglowało mi się fajnie, każdy dzień na wodzie jest zawsze dobrym dniem, lepszym od dobrego dnia w biurze, nawet jeśli wyniki nie są najlepsze! Widać, że coś się rusza w polskim żeglarstwie i to jest fantastyczne.

Załoga jachtu Sea Bee także startowała w pierwszych regatach w tym roku i tym bardziej cieszyła się z dobrego wyniku.

- Wczoraj było troszkę za mało wiatru dla naszego jachtu, który ma swoje lata i swoją masę, ale dziś było już bardzo przyjemnie się żeglowało i przełożyło się na wynik. – mówił sternik Sea Bee Jan Kozarzewski. - Finalnie zajęliśmy 2 miejsce w klasie ORC II. Żeglujemy spokojnie, jesteśmy wobec siebie wyrozumiali jako załoga, bo pływamy w tym składzie już 6 lat. Po LOTOS Nord Cup Gdańsk będziemy się szykować na kolejne regaty w drugiej połowie sierpnia i na Mistrzostwa Polski.