Sponsor tytularny
Partner główny
Patron
Sponsorzy główni

Gdańsk bez plastiku. Nasze miasto dba o naturę i wspiera proekologiczne postawy

Plastik zabija i należy sobie uświadomić ile go pływa w morzach i oceanach. Jest połykany przez zwierzęta i często prowadzi do ich śmierci. My, żeglarze nieustannie obserwujemy skutki zaśmiecenia wody i brzegu. Każdy może włączyć się w akcję, do której zachęca gdański magistrat. Regaty LOTOS Nord Cup Gdańsk zrezygnowały na przykład z naklejek na jachty, gdyż często się odklejały i zaśmiecały nasz ukochany akwen. Gdańsk podpowiada co Ty możesz zrobić dla środowiska. 

Akcja Gdańsk bez plastiku trwa od lutego 2019 roku. W jej ramach władze miasta zachęcają nie tylko swoich mieszkańców, ale także przedsiębiorców do proekologicznych postaw. Można już zaobserwować zmiany w zachowaniach, przybywa też partnerów akcji.

Początkowo opracowano 10 zasad walki z nadmiernym używaniem plastiku w codziennym życiu gdańszczanek i gdańszczan.

- Decyzja o tym, że rozpoczęliśmy tę kampanię jest przejawem naszej solidarności z następnymi pokoleniami. Myślę, że każdy z nas chciałby, aby jego dzieci i wnuki mogły cieszyć się środowiskiem naturalnym, które nas otacza – mówiła na inauguracji akcji Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. -  Wszyscy używamy plastiku i śmiecimy, musimy więc zacząć od siebie. To metoda "małych kroków", ale działamy i będziemy działać na świadomość.
Gdańsk rzeczywiście zaczął od siebie wprowadzać zmiany także w urzędzie miejskim. Efekty były zaskakujące. Na przykład wprowadzenie szklanych butelek i dzbanków na wodę, które wykorzystywane są m.in. w trakcie służbowych spotkań, pozwoliło w 2019 roku pozbyć się 18 tys. plastikowych butelek.

Miasto Gdańsk postanowiło pójść za ciosem i po zachęcaniu do zmian w życiu prywatnym mieszkańców, zwróciło też uwagę, że warto także zadbać o zmiany w życiu zawodowym. Do akcji zostali zaproszeni przedsiębiorcy i również dla nich zostały opracowane główne eko-zasady.

 

W ramach kampanii zaplanowano różnego rodzaju działania, które mają promować założenia akcji i ekologiczne działania. Przygotowano również ekologiczne gadżety z logo kampanii: torby bawełniane na zakupy, koszulki, ołówki i inne przedmioty z surowców przyjaznych środowisku.

Tekst opracowany na podstawie tekstów Kamili Grzenkowskiej opublikowanych na stronie www.gdansk.pl
fot. Fot. Andrzej J. Gojke / KFP

Sponsor tytularny

Partnerzy główni

Partnerzy

Sponsor główny

Sponsorzy

Patron

Organizatorzy

Patroni medialni